Purple Heart Set Pointer

puisi buat kekasih..

Bawalah hatimu kemana saja engkau mau
sesungguhnya cinta pertama itulah cinta sejati
Berapa banyak tempat sudah disinggahi
namun kerinduan tetap pada kampung halaman

Api kerinduan meronta ingin selalu dekat denganmu
celaan itu hanyalah sebuah kesalahan
tidaklah aku berpaling darimu karena celaan
dan tidaklah aku berpaling darimu kecuali sementara waktu saja

Kutinggalkan yang lain sejak kukenal kekasih sejati
seolah-olah bekal perjalanan yang tiada habisnya
Seumur hidup kegembiraan ini tak dapat menutupi penyesalanku
karena telah meninggalkan kekasih

Seribu satu bayangan menawan hati setiap malam
jatuh cinta kepada yang ini kemudian kepada yang itu
namun keesokan hari begitu cepat melupakannya
Dahulu hatiku hampa sebelum terisi cinta kepadamu
sibuk mengingat yang lain, terlena dalam permainan
Ketika cintamu memanggil hatiku ia membalasnya
Kulihat ia tidak lagi berpindah ke lain hati
Teruskanlah hubungan ini jika engkau mau
putuskanlah jika itu memang plihanmu
hatiku tidaklah baik kecuali bersamamu
sungguh aku kehilanganmu bila aku berbohong
sungguh tiada lain didunia ini yang lebih membuatku gembira
sekiranya seluruh keindahan ada di kota ini
namun akan terasa hampa jika engkau lenyap dari pandanganku

========================================

Dalamnya laut bukanlah ukuran untuk bercinta
Hitam putihnya cinta manalah tahu isi hatimu.
Coba kau tanya pada diri sendiri siapa yang salah,
Gagal yang dulu awal dari sebuah cinta yang suci.

Alloh m’beri pelangi di setiap badai,
senyum di setiap airmata,
berkah di setiap cobaan,
lagu indah di setiap tarikan nafas
dan jawaban di setiap doa.

========================================

semenjak kau hadir dalam hidup ku,
banyak kenangan yang terindah yang ku rasakan
kau ajari aku tuk mengenal akan rasa
rasa yang terbuat dari hati yang menjulang tinggi
di benak ku,,,,,,
semua yang kau berikan sangat berarti buat ku
kau pernah bilang pada ku bahwa amu kan slalu mencintaiku
menyayangi ku,,, itu lah ucapan yang terakhir ku dengar dari
bibir mu…

tapi kenapa,,,,,,,,,
kau pergi jauh meninggalkan ku,di saat aku menyayangi mu,
di saat hati ini terlanjur mencintai mu….
apa salah ku…… apa yang harus ku perbuat untuk hati ku
yang hancur dan rapuh,
pernah kau berpikir tentang diri ku,,,
apakah kamu memang ingin kan aku seperti ini
mungkin kamu bahagia di atas penderitaan orang lain beserta luka yang sangat mendalam untuk ku…..

dulu kau ucapkan kata manis dari bibirmu
tapi tidak dari hati mu,,,

ku sangka kau permata.
rupanya duri yang paling berbisa.. yang telah melukai hati ku memberi penderitaan yang tak pernah aku pikirkan..

kau cinta pertama ku dan terakhir…..
biarkan aku hidup dan mati tanpa ada penyesalan di hati
pergilah jauh dari hati ku,,,,, karna kau bukan yang terbaik buat ku…
kan ku jadikan kenangan menjadi cobaan dalm hidup ku
agar ku tau cinta itu tidak harus memiliki,,,,
terima kasih buat mu,, yang telah banyak mengajari ku
untuk mengenal cinta dan sayang mu,,,,,
moga kau bahagia di atas penderitaan ku,,,,
selamat bahagia menempuh cinta baru,,,,,,,

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


Bani Is My sifukkkK!



Bani : Mysifuk!


die bnyk mengajar gak tentang mirc kat aku nie haa..kire oke la...org nye pon cool..ekkekekek weiii bani!! biadap!!! <-- ayat die... hehehe

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


Update Terbaru Yang Terdapat Di bawah ni..






selamat menikmati sajian blogger aku nie...walaupon tak seberapa..tapi aku masih mencari lagi..seperti aku mencari sesuatu yang tak pasti..tapi aku tetap mencuba mencari ape yang ader dalam otak aku...tak kesah la korang nk marah ke ape ke...janji korang bahagia..hehe...aku pon tak banyak mintak dari korang...cume tlg lah komen ape2 yang korang nk..itu pon dah membuatkan aku bangga...

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


kalau lah kite leh jadi keyboard...




Jika hidup ini boleh dikawal dengan sepotong keyboard,

Ctrl + Z
Patah balik masa lalu, buat perubahan yang dapat menukar segala peristiwa sekarang dan yang akan datang

Backspace
Dapat juga aku perbetulkan balik semua kesilapan aku


Escape
Cara mudah nak lari dari masalah

Ctrl + Alt + Del
Jalan pintas nak lari! Sepantas kilat

F1
Semua masalah ada penyelesaian walaupun caranya penyelesaiannya agak sukar

F5
Kembalikan semula maruah yang telah tercalar!

Space
Panjangkan sikit masa untuk kita bersama

Shift
Biar semua perkara yang kita buat, lebih dari yang biasa

Enter
Ya, hidup ini tetap diteruskan!

"Kalau" - bak kata orang, perkataan yang akan buat kita lemah, jadi mat jenin! Cuba bayangkan kalau mat jenin tu tak jatuh pokok, dan ada usaha, mungkin "kelibat pelangi akan terpacar selepas hujan lebat" dalam hidup dia kan. Sapa tau kan?

Tapi hidup ini bukanlah dikawal oleh papan kekunci itu.
Biar hidup ini pernah dibawah supaya kita pernah merasai keperitan kehidupan..

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


6 perkara wanita yang paling digeruni lelaki..




Dilema seorang lelaki yang mempunyai pasangan dan belum berkahwin? Ini diantara dilema-dilema yang pernah aku alami sewaktu dulu (artikel ini disalin dan rasa macam ada kena mengena saja, hahaha). Sekarang? Suka hati aku nak buat apa, dan suka hati dia nak buat apa! Selagi tidak terikat, aku tidak mahu mengawal setiap gerak-geri dia tapi bila dah terikat,

"Duduklah kamu didalam sangkar ini! Hahaha!"

Okeh, sambung artikel yang disalin ini!



Dia Tahu Semuanya

Ada perkara-perkara yang kita sembunyikan dari si dia, tentang hal-hal peribadi, keadaan sekeliling kita - disebabkan bukannya 24 berkepit (kalau dah kahwin itu lainlah). Akan tetapi dia tahu serba-serbi tentang kita! Pelikkan?


Penyelesaian: Tanyalah si dia tanpa paksaan. Perempuan tak suka dipaksa. Mungkin kita memberitahu si dia dan terlupa akan perkara tersebut, mungkin juga dia mengorek rahsia dari kawan-kawan kita.



Dia Berkenalan Dengan Sahabat Dan Keluarga Anda Tanpa Pengetahuan Anda.

Kita mungkin segan untuk memperkenalkan si dia kepada kawan-kawan kita dan keluarga kerana perhubungan itu masih baru lagi dan tidak tahu sejauh mana perhubungan anda dengan si dia. Tiba-tiba ada ahli keluarga kita bertanya, "Bila nak bawa gadis jumpa kitaorang?". Mesti macam nak gugur jantung tu!

Penyelesaian: Perkara yang penting kamu kena lakukan, bataskan perhubungan itu. Cuba tanya/korek-korek dari sesiapa yang pernah berbicara dengannya tentang apa yang dia tahu. Kalau tanya pada si dia, mungkin dia tidak akan jujur. :D





Dia Bertindak Sebagai Pembantu Peribadi Anda

Setiap perkara yang kita nak lakukan, haruslah meminta pendapat si dia. PA free tu! Nak kemana-mana pun haruslah bawa si dia, kalau dah jadi bini pun, takkanlah nak lepak dengan kawan-kawan di kedai kopi pun tak boleh kan?

Penyelesaian: Kadang-kadang kita terpaksa abaikan si dia, bukannya tak sayang tapi kita memerlukan masa untuk kita juga. Hidup ini bukanlah dengan dia sahaja. Siapa kita tanpa kawan-kawan?



Dia Tahu Semua Katalaluan Akaun Anda

Dari Facebook, Twitter, Email hinggalah ke akaun bank (CIMBClick, Maybank2u) anda akan tetapi dia susah nak bagi dia punya password. Kadang-kadang kita terima email/komen dari kawan-kawan yang bergurau, tetapi si dia menganggap perkara itu begitu serius hingga dapat menyebabkan perhubungan tergugat sedikit.

Penyelesaian: Tukar sahaja segala katalaluan itu, jika ditanya, katakan kamu tidak tahu tetapi ini bukanlah jalan penyelesaian kerana masalah seterusnya akan timbul yakni, merajuk. Gunakan ayat-ayat berbunga untuk memujuknya kembali. Tenangkan dia, lama-kelamaan dia akan malas untuk ambil kira perkara itu.




Si Dia Muncul Tiba-Tiba Di Tempat Yang Tak Sepatutnya

Kedai mamak merupakan tempat untuk kita melepak bersama kawan-kawan dan secara tiba-tiba si dia datang mengejut. Walaupun tak buat salah, mesti jadi menggelabah sebentar.

Penyelesaian: Katakan pada si dia yang anda tak suka dia datang secara mengejut. Katakan padanya, "Aku bukannya lelaki seperti dalam lagu Kantoi yang Zee Avi nyanyi tu".


Kesimpulannya, sayang pada dia tak bermaksud hidup ini hanya untuk dia. 24 jam bersama dengannya, wang anda wang dia, dan wang dia wang dia (paham?). Lainlah kalau dah berumah tangga!

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


the latest...




sesaje...nk letak2...bosan tak taw nk buat ape...ader lg nie..jap yea

smile always (:

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


kau dan aku...



BILA AKU KESEORANGAN...HATI KU KOSONG SANGAT...MENUNGGU MU KEMBALI KEPADAKU...

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


updater untk 5 minit...

haha..takde ape2 pon..saje nk conteng....mcm life aku gak lah...takde ape...cume nk isi memori aku je...he he he...aku nk tnye korg2 smua yg tngk blog aku ni..."PENTING KE IRC TU?" haa...ni soklan untk korg semua...jawapan die..ada pada korg sndiri..ekkekkeke...cerita aku lah..(ehem2...) pagi tadi aku g kat klinik...sblm g pasar...few...doktor nie mcm main2 kan aku lak...ekkekekkek...die ckp otak aku damage sngt2..sbb tak tido...n maybe kalo berlarutan aku akan hadapi penyakit amesia? aku pon x faham ngan doktor nie...nk je aku cepuk2...kekekek..nasib la doktor tu baik...kakkakakka...iyer2 aku mmg tak suke tido mlm..sbb aku takmo mimpi yg sape ulang balik pada aku...tp kalo aku tak tido mlm..aku tggu sape ye? (tggu malaikat maut datang cabut nyawa kot) kekekkekeke...bosan la life aku nie...ape nk buek eh? adeii...lupe nk ckp lak...aku ader ikan laga!!!!! wew~~~ die teman aku kat uma nie..he he he..bg mkn je keje aku...wakkakak!~ tp..die takleh idup lame..leh ke teman kan aku? (fikir2 jgn x fikir) aku rase penat sngt...ngantuk..pening..wew~ tp xnk lak tido! siot jek kan? hahaha..ni la update aku...bkn ader ape2 pon..hanye memberitahu jek..kui2~ kalo ader ape2 nnt..letak la kat shoutbox tu..

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


30 Perkara Perempuan Tak Sempat Bagitau Lelaki..

Dahsyat sungguh pompuan ni...banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. ye ke tak sempat bagitau?silakan baca.



1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.



2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.



3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).



4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.



5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!



6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.



7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.



8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.



9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.



10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.



11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.



12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.



13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.



14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.



15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.



16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.



17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!



18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.



19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.



20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.



21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!



22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.



23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.



24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.



25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.



26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..



27. Senjata wanita adalah airmata!!



28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.



29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...



30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.



Note: tidak semestinya 30 perkara diatas semuanya wujud dalam diri setiap wanita..tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang 'apply' perkara-perkara diatas tu . :-)

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye


Mintak maaf

aku sakit aku sakit aku sakit! mintak maaf kerana kau menjadi mangsa ku...bkn ku mahu marah2 ataw ckp sebarangan...tapi aku da sakit...xleh buat ape2...jika faham..terima kasih..jika x faham..aku mintak maaf!

Terima Kasih Sila Comment Atau Share ye